Leczenie nadwrażliwości

Nadwrażliwość zębów to charakterystyczny ostry, krótki ból pojawiający się tylko po kontakcie nadrważliwego zęba z czynnikami termicznymi (zimno), chemicznymi (słodkie, kwaśne) lub mechanicznymi (włosie szczoteczki do zębów). Ból ten nigdy nie występuje samoistnie i można go dokładnie zlokalizować.

Najczęstsze przyczyny nadwrażliwości to:

• nieszczelne, wymagające wymiany wypełnienia
  • obnażenie szyjek zębów
  • próchnica korzenia
  • ubytki tkanek twardych zębów niepróchnicowego pochodzenia:
  • starcie zębów spowodowane wzajemnymi kontaktami zębów (zgrzytanie, zaciskanie zębów) lub traumatyzującym oddziaływaniem ciał obcych m.in. wynikające z nieprawidłowej techniki szczotkowania, stosowania szczoteczki z twardym włosiem i/lub abrazyjnej pasty do zębów
  • rozpuszczenie szkliwa przez kwasy pochodzące z diety (soki, owoce cytrusowe, napoje gazowane) lub wynikające z chorób (wymioty, refluks żołądkowo-przełykowy)

Przejściowa nadwrażliwość pozabiegowa może pojawić się również po zabiegach wybielania oraz usuwania kamienia nazębnego.

Leczenie nadwrażliwości zębiny zawsze rozpoczynamy od wyeliminowania czynników, które mogłyby wywołać ten stan.

Niezbędne mogą się okazać:

• wymiana wypełnienia na szczelne lub wykonanie wypełnienia
  • zmiana nawyków żywieniowych (eliminacja z diety kwaśnych pokarmów, napojów)
  • zmiana nawyków higienicznych (zmiana szczoteczki do zębów na miększą, z polerowanym włosiem, zmiana techniki szczotkowania)

W następnej kolejności, w przypadku dalszego utrzymywania się dolegliwości, polecamy profesjonalne zabiegi polegające na aplikacji specjalistycznych preparatów stomatologicznych.

Jeżeli podejrzewania Państwo u siebie występowanie dolegliwości bólowych o charakterze nadwrażliwości zalecamy zgłosić się na wizytę konsultacyjną celem weryfikacji możliwych jej przyczyn.

Zapraszamy na wizytę konsultacyjną!