Pierwotne leczenie endodontyczne

Kiedy ząb wymaga leczenia kanałowego?

Miazga zęba to żywa tkanka,obfitująca w naczynia i nerwy, wypełniająca jamę zęba. Na skutek postępującego procesu próchnicowego, urazu mechanicznego lub z innych względów może dojść do zainfekowania miazgi bakteriami i rozwoju procesu zapalnego skutkującego jej martwicą.

Leczenie kanałowe polega na:

• usunięciu znajdującej się w jamie zęba zmienionej chorobowo miazgi,

• dokładnym oczyszczeniu i dezynfekcja komory zęba, kanałów korzeniowych oraz usunięcie zainfekowanej zębiny,

• szczelnym wypełnieniu kanałów korzeniowych materiałem wypełniającym.

Prawidłowo przeprowadzone leczenie endodontyczne pozwala na przedłużenie funkcjonowania zęba w jamie ustnej bez ryzyka powikłań zapalnych oraz dolegliwości bólowych.

Leczenie endodontyczne, szczególnie zębów trzonowych, może nastręczać wiele trudności. Kanały korzeniowe mogą mieć ujścia trudne do odnalezienia, mogą być bardzo wąskie lub zakrzywione, mogą się również łączyć oraz rozgałęziać. Aby natomiast leczenie było skuteczne cały ten system kanałowy musi zostać dokładnie opracowany biomechanicznie oraz precyzyjnie wypełniony.

Podczas leczenia kanałowego w naszym gabinecie wykorzystywany jest mikroskop zabiegowy, co gwarantuje najwyższą jakość i precyzję leczenia. Kanały opracowujemy z wykorzystaniem narzędzi ręcznych i maszynowych, z jednoczesnym elektronicznym pomiarem długości kanałów. System kanałowy wypełniamy metodą obturacji termoplastycznej. Wykonywane na miejscu, bezpośrednio po zabiegu cyfrowe zdjęcia radiologiczne pozwalają na skontrolowanie przebiegu leczenia endodontycznego i jest dowodem jego poprawności.